Peugeot 605 (АВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО:+/-)

Потребителски аватар
ExGANDI
генерал
генерал
Мнения: 1971
Регистриран на: чет мар 03, 2005 3:44 am
Кара: Peugeot 605 SV 3.0 / СА 4209 АВ, Fiat Ulysse 2.0 TE
Been thanked: 5 times

Peugeot 605 (АВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО:+/-)

Мнениеот ExGANDI » вт яну 31, 2006 6:32 am

Бегъл поглед назад в годините показва, че силата на Peugeot винаги е била в компактния и средния клас автомобили. В по-новата история на именитата френска марка има само един модел с претенции за членство в клуба на луксозните лимузини от "тежката категория". Peugeot 604 обаче никога не постига успеха на големите Cit­roёn-и или предпочитаните от френската администрация Re­nault R25 и Safrane. Ето защо Франкфуртският автосалон през 1989 г. донесе много надежди и радост за почитателите на "лъвчето". Тогава за първи път бе показан седанът от бизнес клас 605. Десет години по-късно французите уверено про­дъл­жиха надпреварата в същата категория с 607, за да затвърдят успеха си от предходния етап.
Днес Peugeot 605 с право се смята за едно от най-удачните предложения на пазара на употребявани автомобили от този клас що се отнася до съотношението между це­на и качество. Доказва го популярността на модела, който е сред най-разпространените у нас лимузини от тази категория, произведени из­вън Германия. Първите две години от живота на френския флагман обаче съвсем не бяха толкова щастливи, колкото се надяваха посетителите на Франкфуртското изложение през 1989-а. Множество "детски болести" измъчваха 605-ицата и наперените є собственици чак до началото на 1993 г. През това време Peugeot положи доста усилия да усъвършенства най-големия си модел и в крайна сметка успя да доведе качеството му до ниво, което да удовлетвори капризната клиентела в този престижен клас. Покупката на употребяван екземпляр все пак е свързана с известни уговорки, а внимателният оглед може да спести значителни инвестиции в бъдещи ремонти.
Това важи на първо място за

каросерията

на 605. Почти 14 години след дебюта си най-голямото Peugeot продължава да изглежда актуално и елегантно въпреки импозантните си размери. Дизайнът съчетава сдържания чар на 405 и екстравагантността на Alfa Romeo 164. Купето притежава великолепна антикорозионна защита. Панелите са двустранно поцинковани, а лаковото покритие е с много високо качество. В този смисъл всякакво наличие на ръжда трябва да поражда съмнение за претърпяна катастрофа и непрофесионално отстраняване на щетите от нея. Освен това дори заводската обработка е безсилна срещу разрушителното въздействие на солта и пясъка, с които се третират пътищата през зимата, и липсата на калобрани може да се окаже фатална за състоянието на праговете. Част от 605-иците, внасяни в България, са с удряни предници. Около бравата на предния капак се намира планка с инсталационни данни, чиято липса или видим премонтаж са повод за сериозни колебания относно безаварийното минало на колата. Стъкла с указани различни години на производство също могат да говорят за тежък ремонт на купето.
Peugeot 605 разполага с просторен, светъл и уютен салон и отлично премислена ергономия в духа на най-добрите френски традиции, а оборудването в повечето модификации е повече от богато. Изборът на материали също заслужава висока оценка, макар че от сглобката при най-старите екземпляри има какво да се желае. При движение по неравна настилка, каквато изобилства по родните пътища, дразнещите шумове в салона не са рядкост.
Гамата от

двигатели,

с които се оборудва Peu­geot 605, е добре позната от други модели на PSA. През 1990 г. моделът дебютира на пазара с три бензинови мотора с обем 1 998 см3 (карбуратор, 108 или 114 к.с.), 1 998 см3 (инжекцион, 121 или 128 к.с.) и 2 975-кубиков V-образен шестак със 167 или 200 к.с. в 24-клапановата версия. Общ недостатък на всички тези двигатели е лошото качество на тръбичките на водното охлаждане, чиято нехерметичност понякога извежда от строя гарнитурата на цилиндровата глава. През 1993 г. Peugeot подменя изцяло моторната гама и започва монтирането на нов двулитров агрегат със същия работен обем (132 или 142 к.с.), а от юли 1994 г. започва предлагането на турбовариант със 147 коня. Дизелите са два - с обем 2.1 (82 или 109 к.с. в значително по-често срещаната турбоверсия) и 2.4 литра (129 к.с.). През лятото на 1996 и 1997 г. последователно е заменен топдвигателят, който отстъпва място на 2.9-литров V6 със 191 к.с. и нов трилитров V6 с 200 коня.


Почти всички специалисти настоятелно съветват да се избягват най-мощните трилитрови мотори на 605-ицата. Освен че притежават неутолим апетит, изискват квалифициран сервиз, а евентуален ремонт при по-сериозен проблем струва доста скъпо. По същата причина не се препоръчва големият турбодизелов двигател. Той притежава отлични технически параметри, но минава за капризен, а цената на горивната помпа с високо налягане може да предизвика косопад. От финансова гледна точка за предпочитане са четирицилиндровите двигатели и особено 2.1-литровият турбодизел. Здрави са, непретенциозни и при полагане на нужните грижи имат ресурс за минимум 300 000 км.
Що се отнася до характерните дефекти, повечето от тях засягат колите, произведени до началото на 1993 г. Така например двулитровите бензинови мотори с карбуратор често страдат от нарушено смесообразуване, а инжекционите губят мощност в режим на рязко ускорение заради пробиви в работата на компютъра, управляващ системите за впръскване и запалване. При 24-клапановия V6 са отчетени отделни случаи на строшен колянов вал заради дефектна партида с некачествено отлят метал. До 1991 г. проблеми понякога създават турбокомпресорите Mitsubishi, монтирани на 2.1-литровия дизел, както и обувката на обтегача на ангренажния ремък, която може да го повреди и дори скъса.
Пак в колите от първите две години на производството са регистрирани немалко случаи на калпава сглобка на изпускателния колектор, течове на охладителна течност от гумените съединения на системата и неприятен резонанс от работата на двигателя в режим около 4 000 об./мин. Последният недостатък е отстранен по заводски път с подмяна на тампоните на мотора и

скоростната кутия,

която по принцип рядко създава грижи след 1991 г. Преди това характерен недостатък на механичните трансмисии са износващите се накрайници на лостовете за превключване на предавките. Амортизира се също валът, на който са монтирани зъбните колела на пе­та скорост, в резултат на което възниква шум и невъзможност за включването и. Четиристепенният автомат ZF се нуждае от своевременна смяна на маслото и промивка на филтъра.


Peugeot 605 радва с образцово пътно поведение и превъзходна возия. Управлението и реакциите на кормилния механизъм обикновено се сочат като едни от най-добрите в класа. Компромисното качество на колите от първите две години на производството обаче не подминава и

ходовата част.

През 1990 г. на конвейера попада дефектна партида маншони за карета, а до 1992-ра предните амортисьори често "дрън­чат". Отказите в работата на помпата на хидравликата на волана съ­що не са рядкост. Спирачните дискове и особено накладките нямат особено дълъг живот, появяват се виб­рации, а ABS-ът има навика внезапно да спре да функционира. Всички изброени дефекти са отстранени напълно през 1994 г.
Окачването на 605-ицата обикновено издържа стоически на издевателствата на родните улици и разполага с голям запас от здравина - особено на фона на други френски автомобили. Най-често първи сдават багажа стойките на стабилизатора на напречната устойчивост. Следват ги тампоните на долния триъгълен носач отпред. Като цяло голямото Peugeot изненадва при­ятно с ресуса на ходовата си част.
За жалост обаче проблемите не пропускат

електрическата система

на френската лимузина. Освен дреболии като откази на лостчетата за включване на мигачите и безразборната "цветомузика" на контролните уреди по арматурното табло, някои дефекти могат да излязат доста солено. Автомобилът е оборудван с три компютъра - за управление на впръскването и запалването, за командване на антиблокиращата система и за кормилното управление. Особено неприятни са отказите на помпата на ABS-а, която се намира прекалено ниско и често страда от попадналата в нея вода. През 1990-91 г. се монтира акумулатор, който с трудност захранва всички "екстри". Постоянно горят различни крушки, а седалките с електрическа регулировка остават неподвижни. Много 605-ици са оборудвани с програмируем имобилайзер, чието дефектиране повлича след себе си замяна на електронния блок за управление на двигателя.
В периода от 1990 до 1992 г. PSA отзовава в сервизите си неколкократно големи серии Peugeot 605 за отстраняване на по-голямата част от изброените тук дефекти. Въпреки то­ва рискът да се попадне на калпав екземпляр остава сравнително висок.

При покупка би било разумно да се спрете на екземпляр, произведен след 1994-та. Тези коли почти не създават грижи, а потребителските им качества са отлични за цената.
ASUS P535: GXmark 1.1g VSbenchmark2007 BMQ TCPMP
Good decisions come from experience, but experience comes from bad decisions.
Точността ти гарантира единствено, че ще направиш грешките си навреме. Рубенщайн

Потребителски аватар
Allka6one
генерал
генерал
Мнения: 1237
Регистриран на: пет дек 03, 2004 8:26 pm
Кара: 206 / С

Мнениеот Allka6one » ср фев 01, 2006 4:02 pm

всички специалисти настоятелно съветват да се избягват най-мощните трилитрови мотори на 605-ицата

Потребителски аватар
ExGANDI
генерал
генерал
Мнения: 1971
Регистриран на: чет мар 03, 2005 3:44 am
Кара: Peugeot 605 SV 3.0 / СА 4209 АВ, Fiat Ulysse 2.0 TE
Been thanked: 5 times

Мнениеот ExGANDI » ср фев 01, 2006 4:19 pm

Е добре де... Очевидно има някои неточности в статията. :mrgreen:
ASUS P535: GXmark 1.1g VSbenchmark2007 BMQ TCPMP
Good decisions come from experience, but experience comes from bad decisions.
Точността ти гарантира единствено, че ще направиш грешките си навреме. Рубенщайн

Потребителски аватар
Allka6one
генерал
генерал
Мнения: 1237
Регистриран на: пет дек 03, 2004 8:26 pm
Кара: 206 / С

Мнениеот Allka6one » чет фев 09, 2006 8:52 pm

Прочети представянето на 605 в нашия сайт и ще паднеш.

Батка, батка, ще можем ли да си продадем колите някога?

Потребителски аватар
Misho 605 SVti
генерал
генерал
Мнения: 1999
Регистриран на: чет дек 02, 2004 8:59 pm
Град: Мюнхен
Кара: BMW 740 V8 4400cc, 286 HP, Mazda 6 2.5 L4, 192 HP
Has thanked: 16 times
Been thanked: 74 times
Контакти:

Мнениеот Misho 605 SVti » чет май 25, 2006 12:45 pm

Мога да добавя малко информация, която събрах като купувах моята кола.

Двигателят с турбокомпресор е променен през 1994-та най вече заради факта, че при слабо натоварване се получава придърпване, продиктувано от не съвсем правилно изчислената горивна камера в главата на двигателя. Поради това в новия двигател освен, че са изсмукани още 5 к.с., този проблем е отстранен.

Също така трябва да се избягват моделите преди 1993-та, при които АБС-ът е разделен на два модула - един стандартно долу по левия фар, а другата половинка - на сервоусилвателя. Това е модификация на БЕНДИКС и страда от изключително много дефекти. В новата конфигурация, където целият АБС модул е под левия фар, тези проблеми са отстранени.

Електрическата инсталация в моделите след префасонирането през 1995г. е изменена и значително подобрена.

Също така с новото купе са отстранени течове от задното стъкло, които са факт при саторо.

Иначе страхотна ходова част, спор няма, изключително здрави двигатели (само не ме подигравайте как успях да стопя лагер на моя, това е от задкормилното устройство, не е от мен!). Перфектно возене, добре шумоизолирано купе.
605-цата се проадва на части. Ако някой има интерес - да ми пише на лично.

dido
редник
редник
Мнения: 187
Регистриран на: съб яну 15, 2005 10:16 pm
Кара: Peugeot 605 SV3.0

Мнениеот dido » чет май 25, 2006 9:28 pm

Да спомена за АБС-а на БЕНДИКС - проблемите с него идват главно от износване и "затягане" на лагерите при ротора на ел.двигателя. Оттам - поради нарастване на тока при хранене на мотора - се скапват сума ти неща - релета, клапани, куплунзи, бушони и прочее. С една дума - ако се наблюдава системата, бендикса няма да ви набута с $4500 :mrgreen:

Потребителски аватар
605power
редник
редник
Мнения: 240
Регистриран на: вт мар 18, 2008 2:20 am
Кара: Peugeot 605 srdt 1991

Re: Peugeot 605 (АВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО:+/-)

Мнениеот 605power » чет фев 19, 2009 5:21 pm

Евала за цялата подробна информация !Моята колица за щастие е избегнала доста от нещата които изброявате ,но и доста не ми е спестила .Но за полойителните качества на модела не ще и дума ! Като се качих да направя едно кръгче на един приятел на 406-цата е казвам ви много твърда ми се стори возията спрямо 605 .

muaddip
наборник
Мнения: 30
Регистриран на: нед окт 10, 2010 5:36 pm
Град: София
Кара: 605 SRTI и една Шкодичка
Has thanked: 6 times

Re: Peugeot 605 (АВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО:+/-)

Мнениеот muaddip » чет окт 14, 2010 7:48 am

Абе жестока е колата :) Аз скачам от чешка кола и разликата е от земята до небето. Не че е лошо Шкодето ,ама вече пломби не ми останаха. А Пежото вози като влак... или параход :tancii:
"Не" на цигарите, "Да" на пържолите !

Потребителски аватар
Misho 605 SVti
генерал
генерал
Мнения: 1999
Регистриран на: чет дек 02, 2004 8:59 pm
Град: Мюнхен
Кара: BMW 740 V8 4400cc, 286 HP, Mazda 6 2.5 L4, 192 HP
Has thanked: 16 times
Been thanked: 74 times
Контакти:

Re: Peugeot 605 (АВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО:+/-)

Мнениеот Misho 605 SVti » чет окт 14, 2010 8:53 am

А ти като гледам си и на турбо двигател ..... :bravo:
605-цата се проадва на части. Ако някой има интерес - да ми пише на лично.

muaddip
наборник
Мнения: 30
Регистриран на: нед окт 10, 2010 5:36 pm
Град: София
Кара: 605 SRTI и една Шкодичка
Has thanked: 6 times

Re: Peugeot 605 (АВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО:+/-)

Мнениеот muaddip » чет окт 14, 2010 5:57 pm

Misho 605 SVti написа:А ти като гледам си и на турбо двигател ..... :bravo:


Колега, доколкото се ориентирам SVTI и SRTI са доста близки модификации. Та да те питам дали ти се намират някакви ръководства или инфо за SVTI? Или ако можеш да ме насочиш към материали за тази модификация.
"Не" на цигарите, "Да" на пържолите !

Потребителски аватар
Misho 605 SVti
генерал
генерал
Мнения: 1999
Регистриран на: чет дек 02, 2004 8:59 pm
Град: Мюнхен
Кара: BMW 740 V8 4400cc, 286 HP, Mazda 6 2.5 L4, 192 HP
Has thanked: 16 times
Been thanked: 74 times
Контакти:

Re: Peugeot 605 (АВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО:+/-)

Мнениеот Misho 605 SVti » чет окт 14, 2010 6:53 pm

Разликата е в екстрите. Двигателите са 1:1.

Каква информация те интересува?
605-цата се проадва на части. Ако някой има интерес - да ми пише на лично.

muaddip
наборник
Мнения: 30
Регистриран на: нед окт 10, 2010 5:36 pm
Град: София
Кара: 605 SRTI и една Шкодичка
Has thanked: 6 times

Re: Peugeot 605 (АВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО:+/-)

Мнениеот muaddip » чет окт 14, 2010 9:01 pm

Ами дръпнах си някакви "мануали" ,но са на по-стари модели. Последното е на SRI, но доколкото разбирам не е същото. Та ако имаш някакво ръководство за обслужване или нещо подобно... Или ако знаеш от къде да дръпна...
"Не" на цигарите, "Да" на пържолите !

Потребителски аватар
uniross
наборник
Мнения: 6
Регистриран на: вт дек 06, 2011 7:25 pm
Град: Лом
Кара: Peugeot 305GLD ,Peugeot 605SVTI

Re: Peugeot 605 (АВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО:+/-)

Мнениеот uniross » вт дек 06, 2011 8:02 pm

Колега може ли някой да даде някаква информация за подмяна на радиатор на парно Peugeot 605 SVTI

Потребителски аватар
Misho 605 SVti
генерал
генерал
Мнения: 1999
Регистриран на: чет дек 02, 2004 8:59 pm
Град: Мюнхен
Кара: BMW 740 V8 4400cc, 286 HP, Mazda 6 2.5 L4, 192 HP
Has thanked: 16 times
Been thanked: 74 times
Контакти:

Re: Peugeot 605 (АВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО:+/-)

Мнениеот Misho 605 SVti » вт дек 13, 2011 11:40 pm

Колега, тази тема има малко по-друго предназначение, и въпроси от този род са най-малкото неудачни.

Изпрати ми на лично мейла ти, ще ти изпратя един PDF, надявам се да ти свърши работа.

Поздрави,

Мишо
605-цата се проадва на части. Ако някой има интерес - да ми пише на лично.

shotyk
редник
редник
Мнения: 57
Регистриран на: нед окт 25, 2009 7:39 pm
Град: София
Has thanked: 18 times
Been thanked: 2 times

Re: Peugeot 605 (АВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО:+/-)

Мнениеот shotyk » пон дек 16, 2013 2:18 pm

Здравейте колеги, имам питане относно цветовете на пежо. Черният цвят в палитрата ли е на цветовата гама?
П С на завода производител. Знам със сигурност,че розовият не е :-)


Върни се в “605”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост