205 1.6 GTI - The little red Dream

Само за тунинг проекти.
Теми няма да могат да бъдат пускани тук.
Теми се пускат в Пежо тунинг. Когато проектите са достатъчно развити, по преценка на Администратор се местят тук.
Потребителски аватар
PetSsI
редник
редник
Мнения: 171
Регистриран на: нед авг 19, 2007 8:14 pm
Град: Пловдив
Кара: Ситроен Саксо 1.6 16В 1999 г.

Re: 205 1.6 GTI - The little red Dream

Мнениеот PetSsI » вт дек 14, 2010 11:55 pm

браво колега и аз бях решил такава интервенция да правя !!!! супер е станало :tancii:

Потребителски аватар
Mystique
лейтенант
лейтенант
Мнения: 507
Регистриран на: ср авг 05, 2009 11:03 am
Град: София,Дианабад
Кара: 205 XU7JP4 '86 / 306 XU10J4R Cabriolet '98 / 307cc EW10J4 '04
Has thanked: 199 times
Been thanked: 78 times

Re: 205 1.6 GTI - The little red Dream

Мнениеот Mystique » съб юни 11, 2011 2:09 pm

Така като гледам не съм писал в темата от миналата година, но то и не се е случило нещо кой знае какво с колата, освен това че си сложих липсващите лайсни за събора.

Като цяло съм доволен от представянето ми на събора. На квалификацийте дадох 5-то време с точно 1 минута, с което колата се оказа най-бързата 205-ца , нищо че не е 150 коня, с дросели и т.н.(доказателството) За съжаление после на елиминацийте вече беше страшна жега и задните ми зимни гуми въобще не ме държаха и се пързалях яко, заради което Mitashki с наточената гти6-ца заслужено ме елиминира(държа да отбележа, че той беше с 4 хубави летни гуми 205/50/15 ,а аз с 2 различни летни отпред 195/50 от които дясната с дот01 и зимни 185/60 отзад, което се оказа решаващо ) . Но нищо дай боже нагодина да има пари за хубави гуми..

Но пък за сметка на това минах 500 километра с половин резервоар (25 литра), което прави разход 5 като в тия 500 км са включени 40км вечерно софийско каране , магистралата до хасково с 90-110, каране на тайматак-а 15-тина обиколки(с "педал ту да метал" разбира се)майсторско и змейка,след това хасково - сливен и сливен-казанлък пак с 90-110 където ударих 500-те км. После на кърнаре видях едни приятелки да стопират,скочих на спирачката и ги натоварих, с което колата доста натежа и по завойте на подбалканския си искаше 4-та и натискане, с което дадох разход около 7. Цялото това нещо е с новия бензин 95 Економи от Еко, от който съм много доволен. Май е добър разход за "най-бързата" 205-ца :lol:
(за протокола, градско минавам с 20лв 90-100км, зависи от задръствания и натискане, което прави разход около 8 - 8.5 )
И накрая ще пусна и тук малко снимки от събора за цвят. :eho:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
shadol
редник
редник
Мнения: 62
Регистриран на: вт дек 19, 2006 8:49 pm
Град: София
Кара: PEUGEOT 306 gti /S3
Been thanked: 1 time

Re: 205 1.6 GTI - The little red Dream

Мнениеот shadol » ср юни 15, 2011 10:54 am

Eвала колега твоята кола беше и моя фаворит на събора.
Пожелавам ти много безаварийни километри. :rally:

Потребителски аватар
Mystique
лейтенант
лейтенант
Мнения: 507
Регистриран на: ср авг 05, 2009 11:03 am
Град: София,Дианабад
Кара: 205 XU7JP4 '86 / 306 XU10J4R Cabriolet '98 / 307cc EW10J4 '04
Has thanked: 199 times
Been thanked: 78 times

Re: 205 1.6 GTI - The little red Dream

Мнениеот Mystique » ср окт 26, 2011 12:15 am

Здравейте колеги!
Понеже обмислям живот и здраве пак да разглобя колата за малко предзимно освежаване , ми се иска да си оправя уредите по таблото да работят. За целта ми трябва преходник за налягането на маслото. Нещо такова http://www.ebay.co.uk/itm/106-205-MI16- ... 3347629624
Та питането ми е, някой знае ли кой може да ми направи такъв или да го поръчвам от Англия.
Също мисля да пробвам да подкарам оборотомера като взема сигнал дирекно от 2 от кабелите на бубината(съответно за 1-4 и 2-3),като сигнала минава през диоди, за да не се връща обратно и да бърка запалването.Това ми го каза Ангел преди доста време, но така и не съм се хванал да го направя.
Имам още разни идейки за колата, но предпочитам да ви ги покажа нагледно..

Благодаря предварително на отзовалите се :evalata:

Потребителски аватар
pug
генерал
генерал
Мнения: 1456
Регистриран на: пон юни 06, 2005 4:31 pm
Град: Русе
Кара: peugeot 205S16, 205 Roland Garros, 405 Break SRx4, 406 Break HDI
Has thanked: 231 times
Been thanked: 200 times

Re: 205 1.6 GTI - The little red Dream

Мнениеот pug » чет окт 27, 2011 1:28 am

Всеки стругар може да ти направи такъв преходник. По втория въпрос си намери табло от някоя 205/309 моноинжекция с магнетмарели директно си тръгва оборотомера без никаква доработка.

Потребителски аватар
Mystique
лейтенант
лейтенант
Мнения: 507
Регистриран на: ср авг 05, 2009 11:03 am
Град: София,Дианабад
Кара: 205 XU7JP4 '86 / 306 XU10J4R Cabriolet '98 / 307cc EW10J4 '04
Has thanked: 199 times
Been thanked: 78 times

Re: 205 1.6 GTI - The little red Dream

Мнениеот Mystique » чет окт 27, 2011 10:04 am

Почти съм сигурен че и с това табло мога да подкарам оборотомера и го предпочитам заради уредите за налягане и температура на маслото.
А за преходника - чудесно че всеки стругар може да ми го направи. а някой има ли идея от къде мога да намеря материал?
Засега намирам само тези http://www.intermetal.bg/articles.php?ArticleGroupID=38 и ще мина днес или утре да видя имат ли квото ми трябва..

Потребителски аватар
pug
генерал
генерал
Мнения: 1456
Регистриран на: пон юни 06, 2005 4:31 pm
Град: Русе
Кара: peugeot 205S16, 205 Roland Garros, 405 Break SRx4, 406 Break HDI
Has thanked: 231 times
Been thanked: 200 times

Re: 205 1.6 GTI - The little red Dream

Мнениеот pug » чет окт 27, 2011 7:08 pm

Уредите са ясни. Ти можеш да си прехвърлиш само платката на оборотомера. Някъде по проектите в www.205gtidrivers.com/ бях чел че става и със стандартния оборотомер, като се шунтира някакъв усилвател на честотата или нищо подобно беше. Имаше и снимки как се шунтира, но при мен не се получи. Повечето сменяха оборотомерите с такива от колите донори :)

Потребителски аватар
Mystique
лейтенант
лейтенант
Мнения: 507
Регистриран на: ср авг 05, 2009 11:03 am
Град: София,Дианабад
Кара: 205 XU7JP4 '86 / 306 XU10J4R Cabriolet '98 / 307cc EW10J4 '04
Has thanked: 199 times
Been thanked: 78 times

Re: 205 1.6 GTI - The little red Dream

Мнениеот Mystique » чет окт 27, 2011 8:22 pm

Виж за тва не се бях сещал. Евала за идеята. Ще се разтърся за такова табло да пробвам дали ще стане..

Потребителски аватар
Mystique
лейтенант
лейтенант
Мнения: 507
Регистриран на: ср авг 05, 2009 11:03 am
Град: София,Дианабад
Кара: 205 XU7JP4 '86 / 306 XU10J4R Cabriolet '98 / 307cc EW10J4 '04
Has thanked: 199 times
Been thanked: 78 times

Re: 205 1.6 GTI - The little red Dream

Мнениеот Mystique » ср яну 30, 2013 2:53 pm

Гледам пак от бая време не съм писал в тая тема, а не е като да не се е случило нищо с колата през изминалата повече от година. След последните модификаций осъзнах, че по-добре късно от колкото никога и резултата е това.
Ще се придържам към хронологията..
И така миналата зима посред брутална снежна виелица, около 12 през нощта на светофара на моста на влюбените аксиалният ми лагер замина тотално, както се и очакваше след като около 2 месеца виеше все повече и повече. Надявах се да изкрета зимата, но за добро или лошо не можа. Издърпах си колата в бруталния сняг до "гаража", остана отпред и изчака около месец да поразтопи снега.
Времето се постопли, останалия сняг в бокса се стопи и стана време най-накрая да си оправя колата. Процедурата е отработена, окачването - долу, мотора - също, работа за 2 часа. Това беше и идеалния момент да си рециклирам полуоската и рейката.
Изображение

Имаше един ъпгрейд, който отдавна ми се въртеше в главата, и реших, че няма какво повече да чака. Акумулатора най-сетне си седна в ложата. Скрит ниско долу в собствена кутия, на възможно най-доброто място.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Разбира се мястото на акумолатора беше адекватно усвоено. В него се настаниха на хладно ключ маса от БТР (останал от казармата на баща ми), към който е свързан разпределител на + от 205дизел. Сега ако искам да вържа нещо на 12В трябва просто да си пусна един кабел с буксичка и всичко става спретнато и културно. Свободни гнезда има тамън 5.
До тях разбира се е и спортният филтър, който най-накрая се прибра на хладно. Кутията далеч не е плътно уплътнена, има няколко места от които влиза въздух(освен челната захранваща тръба), но при всички положения е по-добре, от колкото филтъра да е директно на дросела.
Кой знае при следваща заигравка може да се постарая да изработя плътно затворена, термоизолирана кутия, която като нищо да се храни директно през капака.
Нали трябва да има материал и за напред :lol:
За малко да забравя още един ъпгрейд,който направих в последствие. Сложих си допълнителна втора перка на радиатора,която прекарах през две релета(зеленото и лилавото, които се получиха доста приятно с фабрична стойка от 306 и капак от черна ПВЦ плоскост,скриващ кабелите), едното от които минава през още един резистор. Сложих под волана едно копче с 3 положения "| O ||" и така си имам ръчно управлявана допълнителна бърза и бавна степен. Оригиналната перка с датчика си функционира. Сега ако случайно тръгне да загрява просто цъкам копчето на положение || и с просто око се вижда как пада температурата. Ако пък примерно от каране на магистрала изведъж вляза в задръстване и знам, че ще тръгне да загрява, пускам положение | и така лесно си контролирам температурата на охл. течност и прегряване на колата е почти невъзможно..
ИзображениеИзображениеИзображение


Също така вече беше крайно време да си оправя брутално увисналата дясна врата. Смених всички щифтове, като отгоре е 8мм,а отдолу е на 7. Бая играчка беше да излезнат старите, яко блъскане с големия чук, като подложих отдолу с един метален профил и крика,че иначе щях да си изкъртя пантата. По-големия проблем беше, че нямаше как да разширя отвора за щифта на долната панта с бормашина/винтовърт без гъвкава връзка,тъй като не се събират, затова трябваше да жуля близо 2 часа с кръглата пила. След това се наложи да подложа 2 шайби между долната панта и вратата, за да компенсирам ЕГН-то на вратата.
С търпение и постоянство, резултата е на лице, най-накрая вратата се затваря като хората..
Кога ли ще се наканя да повторя операцията на шофьорската врата.. :roll:
Ето още материал за напред :lol:
Изображение

След всичката техника трябваше да обърна малко внимание и на външния вид, колкото и да е необичайно за нея.
"Новата" престилка се уреди с нова боя и нова броня. Ето го и резултата:
Изображение
За съжаление при последното ми качване на Витоша, гумите ми не издържаха на желанието ми за още адреналин и бронята получи близка среща с една преспа, и резултата е счупена броня и пукната престилка. Не е болка за умиране, нова броня е 25 лв, а пукнатото ще го оправя лесно. По-важното е, че ме накара да се замисля че със стила ми на каране не е зле да помисля за "лятна" и "зимна" броня, които да сменям заедно с гумите. :lol:

До тук всичко се случи преди около година. От тогава до сега само газ. :lol:
Докато при предпоследното ми качване на витоша за добро или лошо ми изпаднаха по пътя каквито гърнета ми бяха останали(резонатор и средно) и останах на даунпайп. Беше ясно че ще трябва нова генерация, затова естественото решение беше, "ако ще е гарга да е рошава". Е в моя случай е по-скоро "сресана", но пък "грачи" доста приятно.
Разкарах оригиналния чугунен колектор, и на негово място се настани такъв от Xsara VTS(306 GTI6) със се даунпайп-а.
Навремето като слагах мотора, блъсках с чука по купето за да отворя място, защото си мислех, че щом е 16V мотора при всички положения трябва да се отвори място отзад, като при МИ16 проектите. После като сложих мотора, видях че е било безмислено да блъскам по купето, защото с чугунката на 1.8 си пасва като оригиналното 1.6 .
Безмислено е било до този момент. Сега като тръгнах да слагам колектора, бях излючително доволен от действията ми преди около 2 години. Колектора си влезе като у дома си, като дори не се наложи да пипам даунпайпа. Единствено се наложи да променя пътя на маркучите на охлаждането, защото оригиналната тръба, закачена на блока, пречи на този колектор. Добре че имам 543243 маркучи и още толкова скоби, така че и това излезе безплатно. Г-образните щуцери за радиатора на парното на 306 също се оказаха ключови.. :lol:
След даунпайп-а сложих резонатора и средното проходно гърне от 306–цата донор (от която са мотора,трансмисията и спирачките) и накрая отидох в крафт да ми огънат една тръба, за да пасне крайното гърне максимално културно. А то от своя страна чакаше да си влезе на мястото сигурно повече от година..
Резлутата е отдавна забравен респонс, и много приятен плътен звук, който на празен ход е доста културен, в движение като върна леко газта направо млъква(много полезно като минавам покрай полицай), а като я натисна сигнализира подобаващо..
За протокола, цялата генерация ми излезе 45лв за работа в крафт и 3.76лв за тръбата между средното и крайното гърне. Всичко останало го имах и го направих сам, а ако разполагах с тръбогиб и телоподаващо познайте колко щеше да ми излезе генерацията :lol:
Ето 2 снимки да видите как стана:
ИзображениеИзображение

Сега колата плаче за хубави гуми отпред, но за добро или лошо тя не ми е единствения приоритет. Сега е разгара на сезона и малкото ресурси, с които разполагам отиват за да си правя кефа по планините..

Благодаря за вниманието!
Любов и светлина по пътя за всички! :ekip:

Потребителски аватар
Iwo
генерал
генерал
Мнения: 3026
Регистриран на: пет дек 03, 2004 2:21 pm
Град: София
Кара: 407 hdi & SUZUKI GSX-R 750, RF600R
Has thanked: 1240 times
Been thanked: 271 times
Контакти:

Re: 205 1.6 GTI - The little red Dream

Мнениеот Iwo » ср яну 30, 2013 8:11 pm

Всичко много добре се е получило, само да не треснеш някой бордюр и да се завари акумулатора :lol: изолирал ли си хубаво +са , снимай като имаш възможност каква е гледката от долу :bushon:
:evalata: :brrr:
:spam: колата ти адски много ми харесва само един кусур има (според мен...) трябва и 1 или 2 зъба на долу на задният мост :rally:
pug`s mania
Ifcho PERFORMANCE Garage

Потребителски аватар
Mystique
лейтенант
лейтенант
Мнения: 507
Регистриран на: ср авг 05, 2009 11:03 am
Град: София,Дианабад
Кара: 205 XU7JP4 '86 / 306 XU10J4R Cabriolet '98 / 307cc EW10J4 '04
Has thanked: 199 times
Been thanked: 78 times

Re: 205 1.6 GTI - The little red Dream

Мнениеот Mystique » ср фев 06, 2013 1:10 pm

На една от снимките се вижда гуменото парче между акумулатора и кутията точно при плюсовата клема.
Иначе относно задния мост. Прав си, и мен малко ме дразни, но като се качим 4-ма с бродовете и положението става различно. А като сме 4-ма с байкове положението става съвсем ниско.
Просто постоянно я товаря с хора и багаж и за да е ниска трябва да е твърда и с малко ход, а за да се реши тоя проблем ми трябва мост с дебелите торсиони от 1.9, а такова животно не виждам как ще се намери..


Върни се в “Проекти”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта